26 juni, 2020
(Click here for the English version of this post)
Vasil:
Tijdens de eerste brainstormsessie met Michiel voor dit project hadden we het over hoe we DADA aan de wereld konden showen in drie blogberichten.
Michiel:
Ja, in het begin, toen Vasil en ik elkaar spraken, ging het over hoe de zaken op ons home-office waren, en de impact van het coronavirus op werk en gezin. En daarna over waarom we bij DADA waren gaan werken en waarom we bij DADA zijn gebleven.
Vasil:
Een soort natuurlijke verdeling van de blogs in drie delen zou dan over het verleden, het heden en de toekomst van DADA gaan. En wij probeerden deze vragen te beantwoorden. Voor onszelf, maar ook voor de lezers – onze huidige en potentiële klanten en medewerkers.
Michiel:
Dit is het derde deel en hier zijn we dan: de toekomst! De toekomst wordt door ons allemaal gevormd. Dus zoals dat gaat bij DADA, vroegen we onze collega’s en anderen wat volgens hen de sleutel is tot het karakter van DADA en wat ons ‘fit for the future’ maakt.
Vasil:
Het meest terugkerende thema was het familiegevoel binnen het team, naast de gretigheid om te ontwikkelen en te leren.
Chun Fung (pharmacovigilance associate):
“In de iets meer dan 9 jaar sinds ik bij DADA ben, groeide het aantal collega’s van 12 naar nu 40 mensen! Om de organisatie te zien groeien en te horen dat collega’s blij zijn met hun werk is gewoon weer een bevestiging dat ik bij een geweldig bedrijf zit dat open staat voor nieuwe ideeën en discussies.”
Joanna (managing partner, director quality and regulatory affairs):
“We respecteren elkaar, we zijn allemaal anders, maar dit is de kracht van ons team. Omdat we verschillende meningen, verschillende ervaringen en verschillende talenten hebben, kunnen we op verschillende manieren naar een probleem kijken. Hierdoor zijn we betere consultants.”
Vasil:
Al die diversiteit is leuk! Persoonlijk vind ik het leuk dat we bij DADA minstens 10 talen spreken. Laat staan de diversiteit van onze culturele achtergronden.
Angela (managing partner, director pharmacovigilance):
“Ik vind het leuk om deel uit te maken van een team dat meer is dan alleen collega’s, eentje dat zelfs in deze digitale e-werktijden het gevoel van familie-zijn behoudt.”
Linda (senior consultant pharmacovigilance):
‘Bij DADA ben je een persoon en geen nummer. Je krijgt veel ruimte voor je persoonlijke ontwikkeling. Iedereen is heel toegankelijk en open van geest – het voelt echt als een tweede familie!”
Michiel:
Wat me opviel in de feedback die we kregen, is dat de persoonlijke dingen die Vasil en ik eerder hebben geschreven, door velen worden herkend. En niet alleen door onze collega’s, van anderen kregen we ook veel likes en thumbs-up op onze blogs op Linkedin.
Bijvoorbeeld Judith Caanen, die een executive coaching-bedrijf runt. Het managementteam van DADA werkt al 18 jaar samen met Judith’s Development Room (over langdurige samenwerking gesproken!).
Judith (executive coach & teamcoach, Development Room):
“DADA is altijd loyaal aan haar waarden en integriteit, investeert echt in langdurige relaties. Niet alleen met de medewerkers, die ze kansen biedt om te groeien op professioneel en persoonlijk vlak, maar ook bij externe partners zoals ik.”
Michiel:
Dat doet me herinneren dat we vorig jaar iemand zijn 25-jarig dienstverband hebben gevierd. En de laatste keer dat we afscheid namen van iemand was bijna twee jaar geleden.
Sjeng (managing director):
“Het is cruciaal voor de toekomst van DADA dat we leergierig blijven en ontwikkelen. Dit heeft niet alleen te maken met de diensten die we aanbieden, maar ook met de manier waarop we ons dagelijkse werk organiseren. Dit laatste is nog een extra duidelijk geworden door de COVID-19-situatie.”
Joanna:
“DADA groeit organisch. Ik bedoel, op een natuurlijke manier door zich aan te passen aan veranderingen en uitdagingen van de steeds meer gereguleerde farmaceutische omgeving. Onze diensten en onze expertisegebieden groeien door wetenschappelijke en technologische vooruitgang, en dat gaat tegenwoordig steeds sneller. Dus ik hoop dat we nieuwe dingen kunnen blijven leren en we blijven genieten van het leren.”
Giovanni (junior consultant pharmacovigilance):
“Ik denk dat het belangrijk is om trouw te blijven aan de bedrijfswaarden, om nog sterkere relaties met onze klanten op te bouwen en op de hoogte te blijven van de PV- en RA-regelgeving.”
Michiel:
Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je medewerkers autoriteit, verantwoordelijkheid en vaardigheid geeft, je een omgeving krijgt waar iedereen tot zijn recht komt. Niet alleen wij, de medewerkers, maar ook onze klanten, ons netwerk en de patiënten.
Judith:
“Blijf het bedrijf telkens opnieuw uitvinden op een manier die past bij zowel omvang als ambitie, verbinding en waarden. Omdat bewezen is dat die waarden van Dada een sterk bedrijf hebben gemaakt en een sterk netwerk hebben opgebouwd, vormen die waarden de basis voor een succesvolle toekomst!”
Chun Fung:
“Ik ben er trots op dat ik in 2021 mijn tienjarig dienstverband kan vieren en ik ben ervan overtuigd dat mijn werk bij DADA me nog vele jaren gemotiveerd en betrokken houdt.”
Vasil:
Nou Michiel, hoe sluiten we dit geïmproviseerde interview dan af? Het lijkt erop dat iedereen met wie we spraken het eens was over wat ons een geweldig team maakt: familie-gevoel, ruimdenkend, nieuwsgierig en leergierig. En de klant altijd centraal staat.
Michiel:
In mijn oren klinkt dat als dat DADA een hele fijne plek is om te werken!
Vasil:
Da’s fit for the future!